Facebook Share Image

Geen kleinood van Montblanc of er zit een geschiedenis aan vast… Een geschiedenis die begint in 1906, wanneer de getalenteerde ingenieur August  Eberstein en de grote visionair Alfred  Nehemias samen de allereerste vulpen bedenken. Hun ambitie: een schrijfinstrument ontwerpen dat geen inktpot behoeft, de eerste pen die je gewoon overal kunt meenemen.

In 1909 ziet de eerste luxepen “Rouge et Noir” het licht, een verwijzing naar het beroemde boek van Stendhal. Montblanc brengt dan al hulde aan geniale auteurs.

In 1913 wordt de Montblanc-ster het embleem van het luxemerk. Een witte ster met zes punten, één voor elke gletsjer van het Mont  Blanc-massief. De codes van het luxemerk beginnen zich af te tekenen: prestige, elegantie, cultuur, verfijning.

Dé grote klassieker van het huis – de Meisterstück – wordt voor het eerst vervaardigd in 1924. Hij wordt voorzien van het getal 4  810, een verwijzing naar de hoogte van de Mont  Blanc. De pen wekt alom bewondering dankzij zijn met de hand gepolijste en met platina ingelegde penpunt in 18-karaats goud. Het MOMA (Museum Of Modern Art) in New  York zal hulde brengen aan dit meesterstuk door het op te nemen in zijn permanente collectie. Dit is de duurste pen ter wereld.

Een ster met vele facetten

Vandaag is Montblanc veel meer dan een gamma verfijnde schrijfinstrumenten. Het luxehuis heeft zijn aanbod gestoffeerd met allerhande producten: lederwaren, horloges, brillen, high  jewelry en zelfs een nieuwe, stervormige diamantslijpvorm: de Montblanc  Diamond. De beroemdste creaties uit deze collecties zijn intussen uitgegroeid tot emblemen van het Montblanc-universum.

De parfumwereld

In 2001 lanceert Montblanc zijn eerste herenparfum. De parfums van Montblanc blijven de traditie trouw en belichamen aldus de tijdloze waarden van het huis.