Facebook Share Image

Boucheron, ontwerper van verlangens

Ruim 150  jaar sensationele creaties. Harten die sneller gaan slaan bij het openen van een etui. Edelstenen die de huid beroeren en bekoren.

Boucheron, het eerste luxehuis dat zich op de Place  Vendôme vestigde, is al van bij zijn geboorte in 1858 een legende.

Of het nu gaat om het orderboek met speciale bestellingen dan wel om de iconische ring Bague  Quatre, de Franse juwelier streeft maar één doel na: hulde brengen aan elegantie, vrouwelijkheid en moderniteit…

Voorliefde voor exclusiviteit

Alvorens heuse collecties voor te stellen, wijdt het door Frédéric  Boucheron opgerichte bedrijf zijn meesterschap aan maatwerk. Boucheron opent al snel vestigingen in de grootste wereldsteden. En de speciale bestellingen van de klanten bezorgen het aura van het merk almaar meer glans. Niets is té mooi. Niets is té kostbaar.

Sensualiteit als motto

De juweelkunstenaars van Boucheron hebben een zwak voor kleur. En ze verliezen nooit uit het oog welke achtergrond hun creaties tot leven wekt: de huid. Een huid als fluweel, met een unieke gloed en een onvergelijkelijk reliëf. Zowel de grootste pronkstukken als de rankste juwelen vlijen zich tegen de huid aan en volgen de welvingen en de natuurlijke bewegingen van het lichaam. Gedrapeerd goud, bezield maaswerk: zelfs sieraden die op het eerste gezicht zeer star lijken, komen tot leven wanneer men ze draagt.

Boucheron, een legendarisch parfum

“In 1988, toen we met kostbare juwelen al vele jaren hulde brachten aan de vrouwelijke schoonheid, betrad Boucheron de parfumwereld. Parfum is een nieuwe kunstvorm om de wegen van dromen en moderne sensualiteit te bewandelen, een nieuwe taal om onze permanente bestaansreden te sublimeren en emoties op te wekken,” aldus Alain Boucheron (CEO van Boucheron van 1980 tot 2004).