Facebook Share Image

De jaren 60 André Courrèges zet de vrouwelijke mode op zijn kop en ontketent de beweging van de mini-rok, broek en platte laarzen. Zijn unieke stijl ontpopt zich tot een wereldwijde referentie.

Een visionair ontwerper, met een interesse voor accessoires, design en parfums. In 1972 lanceert Courrèges zijn eerste parfum Empreinte.

In 2011 geven André en Coqueline Courrèges het Huis door aan Jacques Bungert en Frédéric Torloting, die de comeback van Courrèges bewerkstelligen in de mode en parfums.

In 2012 herlanceert Courrèges zijn bestaande parfums in Frankrijk en lanceert men daarbij ook twee nieuwe geuren, Rose en Blanc.

In 2015 lanceert Courrèges la fille de l’air, een parfum met oranjebloesem waarop je op slag verliefd op wordt.

In 2016 bekrachtigt Courrèges haar identiteit met Hyperbole. Een ophefmakende campagne, een gedurfd parfum, met tabak, die de geur een hyper vrouwelijke, hyper sensuele identiteit geven.

Vandaag de dag blijft Courrèges geschiedenis schrijven.